Festa nadalenca a l'arxiprestat «Perifèria»

12/12/2008

L’arxiprestat «Perifèria» format per les parròquies Sant Josep Obrer (Magraners), Sant Agustí (la Bordeta), Sant Antoni Maria Claret (Balàfia), Verge dels Pobres (Secà de Sant Pere), i Santíssim Salvador (Pardinyes), hem celebrat la trobada anual que es fa als vols de Nadal.

La celebració ha tingut lloc a la parròquia de Pardinyes, i ha estat presidida pel seu rector, i alhora arxiprest de la «Perifèria», Mn. Joan Jové; i concelebrada pels salesians P. Joan Valls i P. Àngel Pinto, rector i vicari de les parròquies de la Bordeta i Magraners; pels claretians P. Nemesi Solà i P. Lluís Vila, rector i vicari de la parròquia de Balàfia; i pels Mn. Josep Anton Jové i Mn. Jesús Pelegrí, rector i adscrit de la parròquia del Secà de Sant Pere.

Ha estat una celebració familiar, molt bé preparada, en la que s’ha incidit en la necessitat de sentir-nos grup, de sentir-nos arxiprestat, d’aquí que a l’entrada se’ns ha lliurat una pinya amb la inscripció: «Tots fem pinya. Som arxiprestat.» I han participat un centenar de persones. La trobada era oberta a tots els feligresos de les parròquies esmentades, però pràcticament només han assistit aquelles persones que formen part d’algun grup parroquial: Càritas, Catequesi, Litúrgia, etc..

Donat que l’arxiprestat treballa durant aquest curs el document dels bisbes bascos «Renovar les nostres comunitats cristianes», uns joves han presentat, a la manera de pastors que ofereixen presents a Jesús a l’establia, els quatres grups que cal atendre pastoralment: Els creients motivats i compromesos, els cristians practicants, els cristians ocasionals i els allunyats de la vida de la comunitat. És per això que en l’homilia, Mn. Joan Jové ens ha invitat a tenir esperança i ser persones d’esperança. Com els primers apòstols, som enviats a anunciar la Bona Nova de Jesús, allà on estem, sense cap mena de por, doncs, sabem que Jesús, tal com va prometre, estarà amb nosaltres fins a la fi dels temps.

Tant les pregàries com les ofrenes han estat presentades per representats de cada parròquia. I una jove ha llegit una pregària universal, on, a mena de paràbola, ens ha convidat a treballar perquè el nostre cor esdevingui com un arbre d’arrels profundes i branques amples on acollir a tothom en la seva diversitat i procedència.

En acabar la celebració eucarística hem passat als locals parroquials per tenir una estona de convivència i fer un «pica-pica» amb allò que cadascú havia portar. Abans d’acomiadar-nos, és clar, ens hem desitjat un Bon Nadal.

La pròxima trobada arxiprestat està prevista per el proper 8 de febrer, a les 5 de la tarda, a la parròquia del Secà de Sant Pere. Llavors reflexionarem sobre la fam al món, dins de la campanya de Mans Unides.