Vetlla Pasqual

Pasqua
Dissabte, 20 Abril 2019

L’accés a Jesús Ressuscitat és sempre la fe

1.- «¿Per què busqueu entre els morts aquell que viu? No hi és, aquí; ha ressuscitat!»

2.- Aquesta és la gran pregunta i també la gran resposta. Les dones són les primeres a rebre el missatge i a comunicar-lo: elles que d’una forma absolutament inimaginable en el seu temps havien seguit Jesús com a deixebles d’un Mestre entranyable. La paraula de l’àngel els fa veure la coherència entre la vida, la mort i ara la resurrecció de Jesús. I elles n’escampen la bona nova.

3.- Però els altres deixebles, homes al capdavall, no les varen creure. Pere ho anà a comprovar: al sepulcre només hi veu el llençol d'amortallar tot aplanat, i se'n torna cap a casa, preguntant-se amb estranyesa què podia haver passat. Per a ell, el llençol d’amortallar és l’àngel –el missatger– que li desvetlla la pregunta que no trigarà a trobar resposta. L’accés a Jesús Ressuscitat és sempre la fe encara que s’expressi per camins diversos que arriben a la novetat de Déu si un camina amb el cor obert.

4.- El bo de la resurrecció és que ens ateny de ple a tots nosaltres. Repassem la carta de sant Pau: El dia del nostre baptisme, quan ens vam capbussar a l’aigua, compartírem la sepultura de Jesús i quan n’emergírem, en compartírem la resurrecció.

5.- Nosaltres vam ser batejats amb una mica d’aigua que ens va mullar el cap. I així tenim el cap ple de tan bons pensaments i d’una escala de valors meravellosa. Però les idees no passen a la pràctica. Per això cada any renovem el nostre baptisme.

6.- A veure si cada any l’aigua del baptisme ens arriba a la boca i al cor i a les mans i als peus, de manera que es faci realitat allò de: “Si heu mort en Crist, us heu revestit de Crist”. És el goig i l’esperança de cada vetlla pasqual, de cada Pasqua.

7.- Així tota la nostra vida cristiana esdevé el desplegament del nostre baptisme: sagrament de la presència del Ressuscitat en els nostres ambients, sempre que passem pel món fent el bé com Ell.