Vetlla Pasqual

Pasqua
Dissabte, 11 Abril 2020

Cada Pasqua és una nova crida a la vida nova

1.- «¿Per què busqueu entre els morts aquell que viu? No hi és, aquí; ha ressuscitat”. Aquesta és la gran pregunta i també la gran resposta. Les dones són les primeres a rebre el missatge i a comunicar-lo: elles que d’una forma absolutament inimaginable en el seu temps havien seguit Jesús com a deixebles d’un Mestre entranyable. La paraula de l’àngel els fa veure la coherència entre la vida, la mort i ara la resurrecció de Jesús. I elles n’escampen la bona nova.

2.- Però els altres deixebles, homes al capdavall, no les varen creure. Pere ho anà a comprovar: al sepulcre només hi veu el llençol d'amortallar tot aplanat, i se'n torna cap a casa, preguntant-se amb estranyesa què podia haver passat. Per a ell, el llençol d’amortallar és l’àngel –el missatger– que respon a la pregunta que no trigarà a trobar resposta. L’accés a Jesús Ressuscitat és sempre la fe encara que s’expressi per camins diversos que menen a la novetat de Déu si un camina amb el cor obert.

3.- El bo de la resurrecció és que ens ateny de ple a tots nosaltres. Repassem la carta de sant Pau: El dia del nostre baptisme, quan ens vam capbussar a l’aigua, compartírem la sepultura de Jesús. I quan n’emergírem, en compartírem la resurrecció. I acabat ens ungiren el front amb l’oli sant, el crisma, perquè fóssim Cristos –ungits– sacerdots, profetes i reis com Jesús. I ens vestiren amb el vestit blanc de l’home nou. També ens posaren a la mà un ciri encès, perquè la nostra vida sigui il·luminada amb la llum del Ressuscitat.

4.- Nosaltres vam ser batejats amb una mica d’aigua que ens va mullar el cap. I així tenim el cap ple de tan bons pensaments i d’una escala de valors meravellosa. Però les idees no acaben d’arribar a la pràctica. Per això cada any renovem el nostre baptisme. A veure si així l’aigua del baptisme ens arriba a la boca i al cor i a les mans i als peus, de manera que es faci realitat allò de: “Si heu mort en Crist, us heu revestit de Crist”. És el goig i l’esperança de cada vetlla pasqual, de cada Pasqua. Cada Pasqua és una nova crida a la vida nova.

5.- Especialment aquesta vetlla pasqual és d’una gran actualitat en les circumstàncies que vivim i patim. La podrem viure a casa, en la intimitat d’aquesta esglesiola que és cada llar cristiana. Que Crist ressuscitat ens doni la seva pau, ens ompli del seu Esperit Sant i ens renovi per dins de manera que puguem veure i viure més units a Ell i a tots els nostres germans i germanes, especialment les qui més pateixen i més necessiten un horitzó d’esperança.

6.- Així tota la nostra vida cristiana esdevé el desplegament del nostre baptisme: sagrament de la presència del Ressuscitat en els nostres ambients, sempre que passem pel món fent el bé.