Sant Antoni M. Claret, nascut per a evangelitzar

25/10/2013

Per coincidències de calendari la festa de sant Antoni M. Claret, que se celebra el 24 d’octubre (data de la seva mort), coincideix cada any amb la setmana del DOMUND, res més apropiat per celebrar la festa d’un gran missioner, fundador d’una congregació també missionera: els pares claretians. Per això, avui al vespre, com cada 24 d’octubre, la parròquia de Balàfia ha celebrat la festa del seu patró amb una eucaristia presidida pel nostre bisbe Joan, i que el P. Nemesi, Rector de la parròquia, li ha agraït perquè, amb la seva presència, ens fa sentir membres joiosos de l’església diocesana i universal.

La festa del P. Claret ha estat motiu per fer memòria especial de 7 claretians beatificats a Tarragona el passat dia 13 i que formaven part de les comunitats de Tarragona i de la Selva del Camp.  El P. Nemesi ha explicat quins eren i quin servei pastoral feien en el moment del martiri. A ells els hem demanat que la seva sang sigui llavor de cristians autèntics a la nostra parròquia.

L’any 2007 se celebrà el bicentenari del naixement de sant Antoni M. Claret. El cartell que ho anunciava portava per lema: Claret, nascut per a evangelitzar, que resumia el que havia estat la seva vida. Doncs bé, en l’eucaristia d’avui, el bisbe Piris ha reflexionat sobre aquest lema dient que, el P. Claret, com també d’altres sants, ho va fer norma de vida. Els sants han estat persones inquietes per complir la voluntat de Déu i han buscat incansables fins a trobar-la. Tanmateix, aquesta actitud no és exclusiva dels sants, sinó que pertany a la mateixa identitat de tot batejat. El manament de Jesús, “Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l’evangeli a tota la humanitat” compromet a tot batejat, que ha de ser portador de bones notícies: l’amor que Déu Pare té per tots els seus fills.

En les pregàries hem demanat per la pastoral parroquial. Els diferents grups: matrimonis, catequesi, càritas, litúrgia, neteja, MIJAC... han expressat el seu desig d’esdevenir missioners com el P. Claret, i desenvolupar com cal la tasca que tenen encomanada.

Hem acabat l’eucaristia cantant l’himne al P. Claret i resant la seva pregària apostòlica:

¡Oh Déu i Pare meu!
feu que us conegui i us faci conèixer;
que us estimi i us faci estimar;
que us serveixi i us faci servir;
que us lloï i us faci lloar de totes les criatures.

A diferència d’altres anys s’ha suprimit el pica-pica posterior a la celebració, conseqüència de la greu situació econòmica de la parròquia.