La parròquia Sant Antoni M. Claret rep la Visita pastoral del bisbe Piris

19/11/2013

De l’11 al 17 de novembre, el bisbe Joan Piris ha realitzat la visita pastoral a la parròquia Sant Antoni M. Claret, de Lleida. Durant la setmana ha assistit al funcionament ordinari de diversos grups, com Càritas, Catequesi familiar, Matrimonis, Economia, etc. S’ha reunit, al Centre Cívic del barri, amb els Equips directius dels Col·legis Públics: Balàfia, Pinyana i Països Catalans; ha visitat el Col·legi Mirasam; al mateix Centre Cívic s’ha reunit amb l’Associació de Veïns, i s’ha entrevistat amb l’assistent social del barri.

També ha visitat els tres Centres de Gent Gran del barri: Balàfia, Myces i Sanitas, on ha celebrat l’Eucaristia amb els residents. Ha visitat alguns avis i malalts a casa seva, i ha tingut dos actes amb tota la comunitat cristiana: l’assemblea parroquial i la missa dominical.

L’assemblea parroquial ha tingut lloc el dissabte al vespre, als locals parroquials (l’antiga església), i ha comptat amb la participació dels preveres de la parròquia i membres de tots els grups parroquials a través dels quals la parròquia realitza la seva tasca evangelitzadora. Aquestos l’han exposat les activitats que realitzen, així com les alegries, neguits i dificultats que troben en la realització de la seva tasca. Gairebé tots tenen dificultats per incorporar gent nova. Tot i què això és una realitat, el bisbe Joan els ha animat dient que l’evangelització va començar amb un grupet de 12 persones, i ha arribat fins els nostres dies. Això ha donat peu a animar a tothom a treballar més per la qualitat que no pas per la quantitat.

Un altre tema de l’assemblea ha estat l’exposició dels objectius per al present curs, i que no són altres que els que ha proposat el bisbe Piris a nivell diocesà. Per tant, i aprofitant la seva presència, ha estat el mateix bisbe qui els ha explicat. Per una banda, vol que es doni prioritat a la Paraula de Déu, com a font que il·lumini i impulsi el treball evangelitzador de la parròquia. I per l’altra, cal enfortir i consolidar el grup de persones que constitueixen l’ànima de cada parròquia. Tenir cura d’elles, perquè són les que donen continuïtat a la parròquia encara que canviï de rector.

El bisbe Joan ha felicitat els grups per la tasca que fan i ha suggerit d’organitzar activitats a nivell arxiprestal, per tal d’economitzar recursos i persones. El diàleg posterior ha estat molt enriquidor.

Com a acte de cloenda ha estat l’eucaristia dominical, on el bisbe Joan ha agraït l’acollida de la parròquia, ha convidat tothom a ser una comunitat engrescada per l’evangeli, per tal d’esdevenir comunitat engrescadora. Ha comentat que, més enllà de l’informe que prèviament se l’havia lliurat sobre la parròquia, aquesta setmana de convivència, de contacte amb les activitats dels diversos grups i les visites a entitats, l’ha ajudat a conèixer la realitat social, cultural, econòmica i religiosa del barri. Ara, doncs, coneix millor el barri de Balàfia, però atès que una setmana no dóna per parlar amb tothom, s’ha ofert per rebre qualsevol persona de la parròquia que vulgui parlar personalment amb ell.