“Troballes” presenta la desfilada de roba recuperada al Centre Cívic de Balàfia

28/04/2017

El Centre Cívic del barri de Balàfia s’ha convertit aquesta tarda, 28 d’abril, en una passarel·la de moda, al acollir la 8à desfilada de “Troballes”. El local ha quedat petit per albergar a tanta gent interessada en seguir aquest acte, que ha comptat amb la col·laboració del Col·legi Episcopal, que realitzà el cartell anunciador; l’Escola de Models Magda Simó, amb els seus models; l’IES Torre Vicens, que s’ha ocupat de la perruqueria i maquillatge dels models; i l’IES Guindàvols, que ha costumitzat la roba de "Troballes".

L’acte ha estat conduït pel Sr. Francesc López, i ha començat amb un seguit de parlaments: del Sr. Paco Cerdà, en representació de la Diputació de Lleida i del partit Demòcrata i Unió; del Sr. Joan Gómez, tinent d’alcalde de Lleida; del Sr. Toni Baró, president del Centre Cívic de Balàfia; el Sr. Josep Fernández, gerent de "Troballes"; i el Sr. Ramon Baró, director de Càritas diocesana i de la Fundació Jaume Rubió i Rubió. Tots ells han valorat molt positivament l’acte, i han felicitat a professors, alumnes i Centres, per la seva participació, doncs és una manera de que els alumnes vagin integrant els valors que es posen de manifest en la desfilada.  A banda d’això, el Sr. Toni Baró ha agraït que “Troballes" hagi escollit el Centre Cívic de Balàfia per aquest acte i l’ha ofert per a properes edicions. S'han excusat l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i representats de diversos partits polítics.

La desfilada és una ocasió per a donar les gràcies a totes les persones que col·laboren durant tot l'any portant la seva roba als contenidors o a les instal·lacions de “Troballes”, a la vegada que serveix per a sensibilitzar la societat sobre la tasca de Càritas, per això, el Sr. Fernández ha explicat que “Troballes” és una empresa d’inserció, depenent de la Fundació Jaume Rubió i Rubió, de Càritas diocesana de Lleida, que realitza activitats laborals que generin llocs de treball perquè persones amb risc d’exclusió entrin al mercat laboral ordinari i gaudeixin d'un sou per poder cobrir les seves necessitats i les de la seva família. Tal com es podia llegir en un dels cartells, “Troballes” porta 10 anys unint camins i projectes. A més a més del treball que es fa amb la roba: recollida, selecció, arranjament, venda, etc. “Troballes” disposa de dos altres serveis: Neteja i Bugaderia, que dia rere dia van creixent i poden crear més llocs de treball. I ha anunciat que properament obriran una nova botiga de “Troballes”. Per la seva banda, el Sr. Ramon Baró ha donat a conèixer els nous contenidors de recollida de roba, de la campanya “Moda RE” (re-collir, re-cuperar, re-ciclar, etc.), ha dit que l’economia social es fa forta, i ha demanat que es doni tota la roba usada que no es fa servir, perquè amb aquest gest s’estan donant oportunitats a persones que sí la necessiten.

Abans de la desfilada han parlat dues persones més per presentar projectes solidaris. El Sr. Manolo Díaz ha anunciat que pròximament la botiga de Càritas “Fil per randa” del carrer Fleming, es re-inaugurarà per donar cabuda a productes del comerç just. I la Gna. Nieves de León, ha presentat el projecte que les religioses oblates tenen al Raval de Barcelona “Dona Kolors”, on ensenyen tall i costura, confecció, etc. a dones per ajudar-les a sortir de la prostitució.

En la desfilada han participat 10 dissenyadors que han presentat les respectives col·leccions, amb noms com Flor de nit, Lady chic, La màgia dels colors, etc. Hi havia roba per a totes les ocasions: vestits de festa, de nit, informals, de núvies, etc. que han lluït 51 models (noies, nois, i petits) amb el seu saber fer i elegància. En darrer lloc ha desfilat la col·lecció estrella, de roba recuperada per “Troballes”, on s’ha pogut apreciar el tipus de roba que es pot trobar en aquestes botigues.

No ha faltat el capítol d’agraïments, en especial als voluntaris, que fan una tasca callada i sovint invisible, però que és imprescindible, i a tots els assistents, per la seva presència i recolzament.

Finalment s’han lliurat obsequis de productes del comerç just a les entitats que hi han col·laborat en la desfilada.