Formació bíblica a la parròquia Sant Antoni M. Claret, oberta a tothom

22/01/2020

Fa anys que la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida imparteix formació bíblica per mitjà del claretià P. Jaume Sidera, expert en Bíblia i de reconegut prestigi tant a casa nostra com a d’altres indrets. Cada setmana es reuneix amb un grup de persones per llegir, comentar i preparar les lectures de la missa del diumenge següent. També hi ha lloc per a la pregària sobre els textos treballats.

És una reunió amena, on tothom pot participar amb els seus comentaris o punts de vista sobre els textos. Sovint, el comentari de les lectures porta a actualitzar els seus ensenyaments a les circumstàncies d’avui dia, i és que la Paraula de Déu no és quelcom passat, sinó ben actual. En definitiva, és un temps de formació i creixement espiritual amb la Bíblia com a suport.

Tot aprofitant l’avinentesa del Diumenge de la Paraula de Déu que el Papa Francesc ha establert  el 3r. diumenge  del Temps Ordinari –enguany s’escau el diumenge 26 de gener– i davant la celebració de l’Any de la Bíblia que el mateix Papa ha marcat per aquest any 2020, la parròquia vol col·laborar en la difusió de la Bíblia, recordant que aquestes sessions de formació són obertes a tothom que pugui estar interessat, sigui feligrès de la parròquia o no.

Les reunions tenen lloc als locals parroquials situats al carrer Mossèn Pelegrí, nº 8, de Lleida, els dimecres de 8 a 9 del vespre, durant el curs escolar. No cal fer cap tipus de inscripció ni pagar res per participar-hi. Tampoc implica l’assistència obligatòria, atès que no es una lectura continuada de la Bíblia, sinó dels textos que la litúrgia marca per les misses dominicals, tot i que els que hi participen de manera habitual, constaten l’enriquiment que suposa anar-se’n familiaritzant amb les Sagrades Escriptures.

És molt més senzill: la persona que n’estigui interessada es pot presentar al lloc indicat, sense previ avís, i participar de la formació que s’imparteix aquell dia. El calendari de sessions es pot consultar en l’agenda del web parroquial www.parroquiaclaret.com.

Us hi esperem!