Celebració del 15è aniversari de l'església Claret, de Balàfia

28/02/2021

Condicionats i limitats per les mesures del Covid, la parròquia Sant Antoni Maria Claret, del barri de Balàfia de Lleida, ha celebrat el 15è aniversari de la inauguració de la nova església, el passat divendres 26 de febrer. Ho ha celebrat amb una Eucaristia, a les 8 del vespre, on s’ha recordat aquella data i el què va significar per la parròquia i el barri.

Per tenir present com la comunitat parroquial va viure la inauguració, en l’Eucaristia de celebració d’aniversari s’ha llegit la crònica que es va fer relatant aquell esdeveniment, a l’hora que es projectaven fotografies que ajudaven a recordar tota la festa.

Com a homilia s’ha llegit la glosa dominical que, el aleshores bisbe de Lleida, Mons. Xavier Francesc Ciuraneta, va fer aquell diumenge, on destacava que “la riquesa d’un temple són els seus fidels actius i compromesos”. En aquella glosa dominical, el bisbe Ciuraneta feia esment de la tasca pròpia d’una parròquia i engrescava els fidels a “ser ferment d’una vida rica en convivència, en tracte amistós, en ajuda mútua, en atenció i acolliment dels més dèbils del barri, en anunci de la Paraula de Déu i en la celebració dels sagraments”.

En el moment de pregar pels difunts s’ha recordat, amb estimació i agraïment, el bisbe Ciuraneta traspassat recentment (ell va impulsar i recolzar la construcció d’aquesta església). També s’ha fet memòria de tots aquells feligresos que al llarg d’aquests 15 anys han mort en el sí de la comunitat parroquial.

El dia de la inauguració de l’església, el temple ple de gom a gom, va quedar petit per donar cabuda a tants feligresos i veïns del barri que van voler participar de la festa. Aquella imatge contrastava amb la que oferia l’església el divendres passat, condicionats per la pandèmia, tanmateix, no es va voler deixar que passés de llarg una data tant significativa.