El Govern General de la Congregació Claretiana visita la comunitat parroquial de Lleida

11/10/2013

El dimecres dia 9,  rebíem a la nostra comunitat la visita del Govern general de la Congregació claretiana en pes. Al capdavant el P. Josep M. Abella, lleidatà de soca a rel i missioner de cor universal. Amb ell el P. Smyth, anglès, Mathew Vattamattan, de l’Índia, Manuel Edeh nigerià, Domingo A. Grillia, argentí i vell conegut de l’avui Papa Francesc, José Fèlix Valderràbano, P. Miguel Ángel Velasco i Gonzalo Fernández, espanyols. Una bona representació de la Congregació. El P. Abella se’ls endugué a tots a visitar la Seu Vella, Sant Llorenç, carrer de La Palma, on hi havia l’antiga comunitat de sant Pau, i la Paeria. A peu i amb bon humor. Per dinar una paella ben preparada generosament per la Sra. Júlia i ben compartida amb gran esperit de germanor entre els membres del govern general i la nostra comunitat. Visitaren també l’església parroquial que sempre desvetlla una gran admiració. Per arrodonir la jornada, van visitar l’antiga universitat de Cervera, centre espiritual i cultural de la Congregació fins al 1936, i l’església de sant Antoni, on els missioners de la universitat exercien el ministeri sacerdotal i hi feien la catequesi i altres activitats. Finalment a l’espai martirial del Mas Claret van concelebrar l’eucaristia al mateix espai on els futurs màrtirs la celebraven  d’amagat els primers dies de la revolució.

Un dia ple, lluminós i entranyable. Molt agraïts al govern general per honrar-nos amb la seva presència. I un gran desig: que continuïn la seva tasca al capdavant de la Congregació, il·luminats i beneïts pels 23 claretians que el dia 13 seran beatificats. Que la sang dels màrtirs sigui llavor de cristians i de nous missioners.

P. Jaume Sidera Plana, cmf