Claretians

Commemoració del 150è aniversari de la mort del P. Claret a la parròquia claretiana de Lleida

25/10/2020
Galeria de fotos:

Cada 24 d’octubre la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida celebra la seva festa patronal, que enguany a més a més ha coincidit amb la cloenda dels actes de commemoració del 150è aniversari de la mort del P. Claret. I ho ha fet amb una Eucaristia concelebrada pels 4 preveres que formen la comunitat claretiana al barri lleidatà de Balàfia: P. Jaume Sidera, P. Josep M. Vilarrubias, P. Nemesi Solà i P. Dion Paskali; i força fidels, malgrat les restriccions d’aforament per la covid-19.

Mor el bisbe claretià Pere Casaldàliga

08/08/2020
Tema:

El bisbe claretià Pere Casaldàliga i Pla ha mort aquest dissabte 8 d’agost de 2020 al migdia (hora catalana) a l’Hospital de la ciutat de Batatais, a l’Estat de São Paulo, on va ser trasllat aquesta setmana per intentar tractar problemes respiratoris, agreujats pel parkinson que patia des de feia anys. L’enterrament es farà a São Félix do Araguaia, però encara no se n’ha fixat la data. La capella ardent és oberta des d’aquest dissabte a les 3 de la tarda (hora Brasil) a la capella de la Universitat Claretiana de Batatais.

"Els claretians mirem de posar el cor en cada cosa que fem"

24/10/2019
Tema:

Avui és la festivitat de Sant Antoni Maria Claret, fundador dels claretians. A la nostra diòcesi, recentment han nomenat el pare Claretrià Dion Nandut, nascut a Indonèsia l’any 1982, nou superior de la comunitat de Lleida. Li hem fet una entrevista per parlar de la seva vocació i de la tasca que fan els claretians a la nostra ciutat.

1.Com i quan li va néixer la vocació? I per què va decidir fer-se claretià?

La parròquia Claret desitja al P. Jaume Sidera “bons anys de vida” en el seu 90è aniversari

20/10/2019
Tema:

Quan el diumenge 20 d’octubre la parròquia Claret de Lleida ha felicitat el claretià P. Jaume Sidera en el seu 90è aniversari i li ha desitjat molts més anys de vida, ell ho ha agraït tot puntualitzant que, donat l’edat que té, no es pot demanar molts anys de vida, però que sí és oportú demanar “bons anys de vida”.  La felicitació ha tingut lloc durant l’Eucaristia del migdia en la comunitat parroquial de Sant Antoni M. Claret, on hi col·labora pastoralment des de fa 25 anys.

“Jaume Sidera: l’home savi i generós”, per Joan Ferrer

08/06/2019
Tema:

“Aquest és el veritable Jaume Sidera: l’home savi i generós que sempre està disposat a ajudar i a ensenyar, que estima amb passió la Paraula del nostre Déu i la seva Església.” Així tanca Joan Ferrer el seu article sobre aquest claretià al darrer número disponible en línia del butlletí de l’Associació Bíblica de Catalunya.

Enllaç Solidari celebra la trobada anual a la parròquia Claret de Lleida

21/10/2018
Galeria de fotos:

Aquest diumenge 21 d’octubre, Enllaç Solidari ha celebrat la seva trobada anual a la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida, a la que han participat unes 50 persones procedents de diverses poblacions de Catalunya on hi ha presència claretiana.

L’ordenació episcopal del pare Abella al Japó

20/07/2018
Tema:

L’anterior Superior General dels Missioners claretians, el lleidatà Josep Maria Abella Batlle, va ser ordenataquest dilluns bisbe auxiliar d’Osaka a la Catedral de la Immaculada Concepció de la Benaurada Mare de Déu.

El claretià lleidatà Josep M. Abella, nomenat bisbe auxiliar al Japó

02/06/2018
Tema:

El P. Josep M. Abella és lleidatà i molt relacionat amb la nostra parròquia. Va assistir a la inauguració de la nova església de Sant Antoni Maria Claret i sempre que visita la nostra ciutat per veure els seus familiars i per conviure amb els claretians que formen la Comunitat parroquial de Balàfia, participa en les celebracions litúrgiques de la parròquia i en algunes reunions i conferències. És, per tant, força conegut dels feligresos.

L’IREL ret un homenatge molt emotiu al claretià Jaume Sidera

31/05/2018
Tema:

Després de 20 anys d’impartir classes sobre l’Antic Testament a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Lleida (IREL), el claretià P. Jaume Sidera, de 88 anys, es jubila d’aquesta activitat. Per aquest motiu l’IREL l’ha volgut retre homenatge per la seva tasca de donar a conèixer les Escriptures.

El Provincial dels claretians de Catalunya visita la comunitat de Lleida

30/05/2018

El P. Ricard Costa-Jussà, Provincial dels claretians de Catalunya, va visitar la comunitat claretiana de Lleida els passats dies 27, 28 i 29 de maig. Aquesta és una visita canònica interna que té lloc cada dos anys. És per tant, una visita formal que serveix per conèixer la vida i activitat pastoral de cada comunitat. Per això el P. Ricard ha participat de totes les activitats que la comunitat de Lleida ha tingut durant aquests dies: celebracions, visites, reunions...

Pàgines