L’Església de Lleida encomana als màrtirs-beats la pastoral diocesana

20/10/2013

Amb un bàcul que va pertànyer al beat-màrtir bisbe de Lleida Salvi Huix, el bisbe Joan, acompanyat per nombrosos preveres, ha presidit la celebració d’acció de gràcies pel gran do que significa la beatificació dels màrtirs que van donar la vida per causa de la fe. Han participat en la celebració autoritats locals, familiars directes dels màrtirs i feligresos de la diòcesi.

La beatificació va tenir lloc el diumenge passat a Tarragona, on el Cardenal Amato, en nom del Papa Francesc, va beatificar 522 màrtirs del segle XX. Des de llavors, s’han succeir actes d’acció de gràcies en diferents indrets, com per exemple al monestir de les Avellanes, on els Germans Maristes han recordat els seus.

L’Església de Lleida ho ha fet aquest diumenge, 20 d’octubre, a la Catedral nova, amb una Eucaristia que unia tres celebracions: donar gràcies a Déu per la beatificació de 95 màrtirs de la Diòcesi de Lleida o que estan vinculats a ella, la cloenda de l’Any de la Fe i la Jornada del Domund. La fe com a element comú de totes elles.

El bisbe Piris ha destacat la importància de la fe. Per els màrtirs va ser decisiva a l’hora de la veritat, els va donar força per no deixar-se intimidar ni renunciar al seguiment del Crist fins a donar la seva vida. I enllaçant amb la Jornada del Domund ha senyalat que els missioners, moguts per la fe, ho deixen tot per anar a altres terres a anunciar amb entusiasme la bona nova de l’Evangeli.

Diversos objectes ens han recordat els màrtirs durant la celebració: Uns quadres amb les seves fotos al presbiteri, una relíquia del bisbe Huix sobre l’altar i una faixa d’ell en les ofrenes, així com una còpia de l’Acta Apostòlica de la beatificació. Així mateix, el cant “Amunt, germans” de final de la celebració, per recordar que molts dels màrtirs ho cantaven camí del martiri.

Ja beats, hem demanat públicament la intercessió de tots ells per la nostra Església diocesana. Al beat bisbe Huix l’hem demanat que beneeixi l’església de Lleida, als “curetes de Monzón” l’hem pregat pels joves, als Maristes l’hem encomanat els mestres, educadors i catequistes, als Mercedaris que ens ajudin a atendre les persones més pobres i marginades, als Carmelites una vida al servei de Déu i els germans, i a tots ells que ens acompanyin en el creixement de la fe i seguiment del Crist.

Ara tenim intercessors més propers: els beats bisbe Huix, els “curetes de Mónzón”, els mercedaris, carmelites i maristes, tots ells relacionats amb la nostra diòcesi. Per això, juntament amb la benedicció final, el bisbe Joan ens ha engrescat a replantejar-nos la fe a la llum del testimoni dels màrtirs, així com demanar la seva intercessió.

Després, tothom que ha volgut ha passat a venerar la relíquia del beat-màrtir bisbe Huix i se’ls ha lliurat una estampa recordatori amb una pregària per poder demanar la seva intercessió.