Bisbat_Lleida

Respostes a l'enquesta "Per una Església sinodal"

25/04/2022

CAP AL SÍNODE 2O22 (sínode=caminar junts)
Per una Església sinodal: comunió, participació i missió
Principis d'un procés sinodal

“Tothom el recorda com un pastor bo”

13/11/2020

La Catedral de Lleida ha celebrat avui, dijous 12 de novembre, la missa funeral en memòria del bisbe emèrit Francesc Xavier Ciuraneta traspassat el passat dimecres.

Monsenyor Francesc Xavier Ciuraneta, bisbe emèrit de Lleida, mor als 80 anys d'edat

11/11/2020

Aquest matí, 11 de novembre, ha entregat la seva ànima al Pare, el nostre Bisbe emèrit, Mons Francesc Xavier Ciuraneta Aymí, al seu domicili de Palma d'Ebre (Tarragona) a l'edat de 80 anys. Monsenyor Ciuraneta va ser Bisbe de Lleida entre 1999 i 2007.

Mons. Francesc Xavier Ciuraneta Aymí, nasqué el 12 de març de 1940 a la Palma d'Ebre, comarca de la Ribera d'Ebre, província de Tarragona i Bisbat de Tortosa.

La diòcesi de Lleida celebra l’obertura de l’Any de la Misericòrdia

13/12/2015

Amb una llarga processó des de l’Església de Sant Llorenç a la Catedral, l’Església de Lleida ha fet visible pels carrers de la ciutat l’inici de l’Any Jubilar de la Misericòrdia, que, com totes les Esglésies del món, ha celebrat el tercer diumenge d’advent, 13 de desembre.

Lleida porta la imatge de la Mare de Déu de l’Acadèmia a Torreciudad

25/05/2015

Molts han estat els lleidatans que el dissabte 23 de maig, bé en autocar o vehicles particulars, han pelegrinat al santuari de Torreciudad, per acompanyar una rèplica de la imatge de la Mare de Déu de l’Acadèmia perquè, des d’ara, formi part de la Galeria d’Advocacions Marianes del Santuari. Entre els pelegrins estaven el Dr. Joan Viñas, director de l’Acadèmia Mariana, i membres de la Comissió Gestora.

L'Àrea d'Evangelització celebra la seva IV Jornada anual

22/02/2015

Per 4rt. any consecutiu l’Àrea d’Evangelització Gaudium et Spes ha celebrat la seva jornada diocesana anual, enguany amb el tema “El meu compromís en una Església en minoria”. Ha tingut lloc a la Casa de l’Església-Acadèmia Mariana, durant el matí del dissabte 21 de febrer. I han participat un bon nombre de persones procedents de delegacions diocesanes, moviments apostòlics i parròquies, tots ells vinculats d’alguna manera a l’evangelització.

L’Església de Lleida encomana als màrtirs-beats la pastoral diocesana

20/10/2013

Amb un bàcul que va pertànyer al beat-màrtir bisbe de Lleida Salvi Huix, el bisbe Joan, acompanyat per nombrosos preveres, ha presidit la celebració d’acció de gràcies pel gran do que significa la beatificació dels màrtirs que van donar la vida per causa de la fe. Han participat en la celebració autoritats locals, familiars directes dels màrtirs i feligresos de la diòcesi.

L’IREL inaugura el curs acadèmic amb una conferència sobre la caritat amb els pobres

17/10/2013

Aquest vespre, 17 d’octubre, el president de Càritas Espanyola, Rafael del Río Sendino ha pronunciat la lliçó inaugural de l’IREL a la sala d’actes del Rectorat de la Universitat de Lleida.

El bisbe Piris envia a evangelitzar els Agents de Pastoral de la diòcesi

26/09/2013

El teatre de la Casa de l’Església de Lleida quedà petit per acollir totes les persones que van participar en la celebració de l’enviament el passat dijous 26 de setembre, per la qual cosa s’habilità l’oratori de la Mare de Déu de l’Acadèmia, on a través d’una pantalla, es podia seguir la celebració.

Subscriure a RSS - Bisbat_Lleida