Pardinyes agraeix a les Filles de la Caritat la tasca realitzada al barri

28/09/2013

Fa 15 anys que un grupet de Filles de la Caritat es presentà a la parròquia Santíssim Salvador, de Lleida, per oferir-se a realitzar tasques socials al barri de Pardinyes. En ser preguntades què podien fer, contestaren que el seu carisma era estar al costat dels pobres, dels qui estan o se senten sols, dels qui pateixen. Foren acceptades tot seguit i s’incorporaren a Càritas i a l’Associació de Veïns, organismes des dels quals han atès els pobres i els malalts... El barri ha volgut agrair-les la seva tasca en un emotiu homenatge que tingué lloc el dissabte, 28 de setembre, l’endemà de la festa del seu fundador, sant Vicenç de Paül.

Les Filles de la Caritat arribaren a Lleida l’any 1792 i tingueren la primera casa a l’edifici on ara està l’Institut d’Estudis Ilerdencs. Més tard passaren a l’Hospital Santa Maria. En l’actualitat a Lleida són 17 germanes (algunes “en la reserva” per raons d’edat), distribuïdes en tres comunitats: “Terra Ferma”, al barri de Pardinyes; “Llar de sant Josep”, que atén la residència d’avis; i “Santa Maria” que al marxar de l’Hospital continuen colaborant com a voluntàries.

L’acte començà amb una Eucaristia presidida pel nostre bisbe Joan, i concelebrada pels preveres de les parròquies i organismes on les germanes hi col·laboren. A més a més dels feligresos de la parròquia de Pardinyes, han assistit les Filles de la Caritat de les tres comunitats de Lleida i molts membres del Voluntariat Vicencià. El cor parroquial, la música d’armoni i guitarres i les diapositives han facilitat la pregària.

En l’homilia el Sr. Bisbe ha destacat la importància de descobrir i seguir el projecte que Déu té per cadascú de nosaltres, encara que no coincideixi amb els nostres projectes. Així ho feu Vicenç de Paül, la Mare de Déu i tants i tants d’altres. I comentant les lectures de la missa què, no podien ser més adients per l’acte que se celebrava: la paràbola del ric Epulon i el pobre Llatzer, ha senyalat què, com a cristians, no podem viure passant de llarg i ignorant la realitat que ens envolta. Com les Filles de la Caritat, cal ser sensibles davant la realitat sofrent, i anunciar els pobres la Bona Notícia de l’amor que Déu els té.

En acabar l’Eucaristia, Mn. Joan Jové, rector de la parròquia, ha explicat el perquè de l’homenatge i se’ls han lliurat tres obsequis: per part de la parròquia, una icona i un pergamí amb el passatge evangèlic de Mateu “Veniu, beneïts del meu Pare, perquè....”  L’Associació de Veïns, en la persona del seu president, els lliurà una reproducció de la façana de l’edifici del Centre Cívic. La germana Catalina, en nom de la Comunitat, digué que les Filles de la Caritat no saben fer discursos, però sí saben agrair les carícies. I aquest acte era una carícia i així ho agraïen. Tothom contestà amb un gran aplaudiment.

Per últim es cantà l’himne al fundador: “Enséñanos a amar, Vicente de Paúl, al pobre nuestro hermano, como lo amaste tú”, renovant així el desig de continuar atenent els pobres i desvalguts de la nostra societat.

La festa acabà amb un piscolabis a la sala d’exposicions, en el transcurs del qual es felicità al bisbe Joan en el dia del seu aniversari.