Reunió de l'arxiprestat «Perifèria» al Secà de Sant Pere

20/02/2010

L’arxiprestat “Perifèria”, amb els seus rectors al capdavant, va celebrar el dissabte 20 de febrer, una reunió amb membres de les diverses activitats que es porten a terme en cadascuna de les parròquies que l’integren i que corresponen als barris de Balàfia, la Bordeta, Magraners, Pardinyes i Secà de Sant Pere. Tingué lloc als locals parroquials de Verge dels Pobres del Secà.

Mn. Joan Jové, arxipreste, donà la benvinguda i presentà l’objectiu de la reunió. En la seva intervenció ressaltà la importància de la “comunitat” i de com el cristianisme més que un conjunt de veritats és una fe viva tocada per l’experiència, per això ens engrescà a viure la fe en comunitat per tal que aquesta no mori. A continuació es féu una reflexió per mitjà de la pregària “Gràcies per la meva parròquia”.

Tot seguit, els 70 participants es distribuïren per grups en funció de la tasca que desenvolupen: acció caritativa, pastoral de la salut, litúrgia, neteja, preparació pel baptisme, catequesi sacramental, adults... Cadascun dels grups exposà la seva realitat, valorà tot el què de positiu i negatiu hi ha i cercà vies concretes per la col·laboració mútua i activitats que es podrien fer en comú a l’arxiprestat.

A l’acabar la reunió de grups tothom tornà a la sala, moment en que Mn. Joan Jové presentà la Sra. Montse Sangrà, de la parròquia de la Bordeta, qui a partir d’ara representarà l’arxiprestat en el Consell Pastoral Diocesà. Així mateix la Sra. Sangrà aprofità l’avinentesa per recordar les dates de les properes activitats conjuntes de l’arxiprestat: 21 de març, recés de quaresma a la parròquia de Magraners; i 25 d’abril, sortida-convivència a Llardecans. Les conclusions del treball de grups s’estudiaran més endavant per tal de portar a la pràctica tot el que es pugui. La reunió s’acabà amb una pregària.