Les esglésies cristianes de Lleida preguen per demanar la unitat dels cristians

13/12/2015
Tema:

Amb el cant “Agermanats anirem caminant” ha finalitzat la pregària ecumènica de les esglésies cristianes que tenen presència a Lleida. Però aquest cant és molt més que això, és la fita vers la qual es vol avançar fins aconseguir la Unitat dels Cristians, segons ha dit la Sra. Francesca Agustí, Delegada d’Ecumenisme i Diàleg Interreligiós al bisbat de Lleida.

Des de fa anys, les esglésies cristianes de Lleida fan una pregària ecumènica dins la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. Enguany ha tingut lloc a la parròquia catòlica del Santíssim Salvador, de Lleida, el dimarts 19 de gener. Han participat unes 200 persones de l’Església de la Bíblia Oberta, l’Església Ortodoxa, l’Església Baptista, l’Església Cristiana Evangèlica Ebenezer, l’Església Adventista del 7è Dia i l’Església Catòlica. A Lleida també té presència l’Església Copta, que no ha participat per estar ocupada en celebrar l’Epifania.

L’acte ha començat amb la benvinguda per part de Mn. Joan Jové, rector de la parròquia que acollia, qui ha explicat el significat de la pintura mural de la transfiguració del Senyor Jesús, que precideix l’altar, fent una clara referència a la Paraula de Déu revelada, com a centre del mateix.

Tot seguit, el pastor Ferran Jové, de l’Església de la Bíblia Oberta, ha situat aquesta pregària dins la Setmana de la Unitat dels Cristians, on cristians de diferents confessions es reuneixen per pregar per la unitat dels cristians d’arreu del món. Ha recordat com el poder polític, la intolerància, les guerres en nom del Senyor, etc. han dividit i avergonyit el Cos de Crist. També ell ha ressaltat el poder de la Paraula de Déu, doncs la ignorància i el seu desconeixement, dificulten arribar a aquesta unitat. Ha convidat a deixar de banda tot allò que ha separat els cristians al llarg del temps, per fixar-xe en el Crist, que és qui agermana els cristians.

Cants, pregàries, lloances, lectures i reflexió han girat en torn a la unitat, com no podia ser d’una altra manera, posant l’accent en el lema d’enguany: Cridats a proclamar les gestes del Senyor (1 Pe 2, 9). En aquest sentit, Mn. Ramon Prat, Vicari General del Bisbat de Lleida, ha ressaltar que les gestes del Senyor són l’amor total de Nostre Senyor Jesucrist i la força de l’Esperit. I ha afegit que, malgrat que encara falta per aconseguir la unitat, no es pot perdre de vista tot el camí recorregut per assolir aquest anhel. Mn. Ramon Prat representava el bisbe Salvador, absent de Lleida en aquell moment.

La pregària finalitzà amb un signe de unitat, agafant-se les mans durant el cant del Parenostre, i amb la invitació de que cada cristià doni testimoni de ser deixeble de Crist i viure com a tal, així es caminarà agermanats per tal que tots els cristians siguin U.