La parròquia Claret acull la conferència “La vocació laical”

22/05/2024

En la tarda d’aquest dimarts, 21 de maig, a l’església Sant Antoni M. Claret, el Sr. Joan Carles Nicuesa, Delegat de Càritas diocesana de Lleida, ha impartir la conferencia “La vocació laical”, que s’emmarca dins el cicle de conferències organitzades per Càritas parroquial amb el suport de Càritas diocesana, programades per aquest any.

El tema de “La vocació laical” s’escau tant per la proximitat de la festa de la Pentecosta celebrada diumenge passat, com per la situació creada per la pròxima marxa dels claretians que deixaran la cura pastoral de la parròquia a finals del pròxim mes d’agost, la incertesa del futur d’aquesta parròquia i com els laics/ques han de prendre consciència del seu paper en el servei de la comunitat parroquial.

El Sr. Nicuesa ha posat en valor el paper actiu dels laics/ques atès la vocació comuna de tot cristià rebuda en el baptisme, perquè ells i elles personifiquen el compromís de l’Església en el món. Amb la cançó vocacional ¿Para quién soy yo? de Hakuna Group Music, ha convidat els assistents a posar-se en mans de Déu i estar oberts a la seva gràcia per a discernir quin és el lloc de cadascú, quin servei o quina tasca pot fer en bé de la comunitat, segons els bens rebuts. Ha fet referència a cites evangèliques per a fonamentar el paper dels laics/ques en l’Església i en el món, per tal de no esdevenir “cristians funcionaris”, segons el papa Francesc. També ha reivindicat el paper de les dones a l’Església.

Atès que el Sr. Nicuesa és feligrès de la parròquia i ben conegut pels assistents a la conferència, aquesta s’ha realitzat en un ambient familiar, on tot aquell que ha volgut ha pogut manifestar el seu punt de vista, sobretot quan ha animat a reflexionar si ¿el laïcat és un gegant que està adormit o sedat? El col·loqui ha estat molt enriquidor, on ha quedat de manifest l’entusiasme per esdevenir laics/ques actius a l’Església i no pas cristians de segona o escolanets, molt més quan es veu que en un futur pròxim, aquests/tes hauran d’assumir moltes tasques per manca de capellans. Amb el convenciment de que el tercer mil·lenni serà dels laics, ha engrescat a tothom a participar-hi segons les seves capacitats i disponibilitat. Ha terminat la seva intervenció convidant tothom a assistir i participar en l’assemblea diocesana del proper dissabte. Els assistents l’han manifestat el seu agraïment amb un fort aplaudiment.