La parròquia Claret de Lleida celebra la festa de Corpus amb un sopar solidari

02/06/2024
Tema:

Al vestíbul de l’església i a peu dret, ahir al vespre dissabte 1 de juny, els feligresos de la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida han celebrat la festa de Corpus amb un sopar solidari en favor de Càritas diocesana.

Ha estat una activitat promoguda per Càritas parroquial per visualitzar la solidaritat amb les persones més desfavorides de la diòcesi. Havia estat anunciada amb antelació per facilitar la col·laboració econòmica de tothom fins i tot d’aquelles persones que no hi poguessin estar presents i que han col·laborat des de la fila zero.

Prèviament, durant l’eucaristia, el Delegat diocesà de Càritas Joan Carles Nicuesa, ha fet una reflexió sobre el significat de la jornada de Càritas, el seu lligam amb la festa de Corpus i la implicació de tot cristià en aquesta tasca. Segons proposa l’eslògan d’enguany “Allà on es necessites, obrim camí a l’esperança”, el Sr. Nicuesa ha exposat els camps en que Càritas treballa i com la pobresa es va estenent cada vegada més. Per això ha convidat tothom a comprometre’s amb el bé comú tot cultivant la solidaritat en comunitat, perquè obrir camins a l’esperança és practicar una caritat compromesa i anunciar la Bona Nova.

Ha estat una estona agradable compartint un sopar senzill però ple de significat, preparat pels mateixos voluntaris de Càritas, i que ha servit també per fer una estona de tertúlia i compartir les il·lusions i neguits dels que s’han reunit. En aquesta ocasió les converses han girat en torn al tema que es fa recurrent en qualsevol trobada des de que fa un mes els claretians que serveixen pastoralment la parròquia van anunciar que marxaran de Lleida a final del proper mes d’agost: la tristor per la seva marxa i la incertesa de com quedarà la parròquia a partir de setembre.