Vetlla de Pentecosta: ¿I avui, què ens diu l'Esperit?

30/05/2009

La parròquia Santa Teresa Jornet, de la Unitat Pastoral de Cappont, acollí, el dissabte 30 de maig, la vetlla de Pentecosta que cada any organitza la Delegació d'Apostolat Seglar i l'Acció Catòlica.

Un centenar de persones, la majoria laics/ques, també alguns sacerdots, consiliaris dels diferents grups que formen la Delegació, i el bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, compartiren unes hores per reflexionar sobre l'acció de l'Esperit Sant en les nostres vides, en l'Església de Lleida i en la nostra societat.

Joan Carles Nicuesa, delegat d'Apostolat Seglar, obrí la sessió donant la benvinguda als assistents, recordant a Mn. Ventura Pelegrí i Mn. Jaume Rubió (acs) que havien estat relacionats amb aquesta Delegació i agraint al Sr. Bisbe la seva presencia. També manifestà el desig que la vetlla fos motiu perquè l'acció de l'Esperit ens desvetlli per continuar treballant pel Regne.

Tot seguit es passà a l'exposició de la ponència, ¿I avui, què ens diu l'Esperit? que estigué a càrrec de Mn. Xavier Navarro, rector d'Alcarràs. En la seva exposició, Mn. Xavier donà unes pincellades per ajudar a la reflexió. Entre altres coses digué què:

• Cal passar de la dimensió social de la fe, a una fe personal. Aprofundir en la fe, en l'amistat amb Jesús i en petites comunitats.
  • Com els primers apòstols, hem de saber en qui creiem, per poder donar raó de la nostra fe.
  • Pregar i treballar per la justícia. Som enviats al servei.
  • Obrir-nos a la crida renovada al do de Déu, tot recordant que Déu és qui té la iniciativa i que sempre és fidel.
  • Manifestar amor als pobres, donat que els pobres són el sagrament del Crist ressuscitat.
  • Una crida a estimar el nostre món i conèixer-lo per millor proclamar-li l'Evangeli.

En acabar l'exposició es passà a la celebració de l'Eucaristia que es féu conjuntament amb la comunitat parroquial de Santa Teresa Jornet. Estigué presidida pel Sr. Bisbe i concelebrada pels sacerdots de la parròquia i els qui participaven de la vetlla. Dins la celebració, tot aprofitant el significat de la festa de la Pentecosta, el Sr. Bisbe conferí el ministeri de Ministres extraordinaris de la Comunió a nou feligresos de la parròquia. El seu rector, Mn. Lluís Sallán llegí el decret del Sr. Bisbe, com a resposta a la proposta que havia presentat Mn. Josep Alexandre Baró. Els cants, les guitarres, les diapositives, les espelmes, la participació de tothom i tot un seguit de detalls contribuïren a viure la Missa amb més intensitat.

Mons. Piris comentà en l'homilia que, la Pentecosta és una manifestació extraordinària de Déu, temps en que comença la fecunditat i moment en què Déu posa en les nostres mans la tasca evangelitzadora. Déu vol comptar amb la nostra col·laboració, per això ens envia. I com a enviats, cal que sempre tinguem present que Jesús és EL SALVADOR, per la qual cosa ha de ser el centre de les nostres vides. En aquesta línia de l'enviament emmarcà la tasca dels Ministres extraordinaris de la Comunió, com a persones enviades per la comunitat parroquial i actuant en nom d'ella.

Després de l'Eucaristia es continuà en la reflexió que havia encetat Mn. Xavier. De manera espontània diverses persones contestaren a la pregunta que donava títol a la xerrada, explicant el què consideraven que l'Esperit els deia a cadascuna d'elles. Intervencions ben interessants que posaren de manifest la inquietud per ser fidels al seguiment de Jesús, per treballar per la justícia i la pau, per ser ferment i sal en la societat, ... per fer realitat ja, aquí i ara, els valors del Regne. Com a conclusió del treball de la tarda, el president de l'Acció Catòlica, Paco Baena, llegí el manifest de la Pentecosta d'enguany.

L'acte finalitzà en el pati de la parròquia compartint els aliments i begudes que entre tots havien portat. Una estona molt agradable d'acabar la jornada.