L’Arxiprestat “Perifèria” inicia el curs amb la Guia de reflexió del nou Pla de Pastoral

15/10/2019

Com cada any, l’arxiprestat “Perifèria” ha iniciat el curs pastoral amb una reunió dels Consells de Pastoral de la parròquia Sant Antoni M. Claret (Balàfia), i de les Unitats de Pastoral Sant Agustí (Bordeta) – Sant Josep Obrer (Magraners), i Santíssim Salvador (Pardinyes) - Sant Anastasi (Llívia) – Verge dels Pobres (Secà de Sant Pere). L’acte va tenir lloc a les 8 del vespre del passat dijous 10 d’octubre als locals parroquials de la Bordeta, i van participar una vintena de persones.

Aquesta primera reunió del curs té per objectiu presentar el pla pastoral de la diòcesi perquè els diferents participants ho presentin als respectius Consells de Pastoral i ho treballin a nivell de parròquies durant tot el curs.

Enguany s’ha presentat la Guia de treball que proposa el Bisbat de Lleida per elaborar el proper Pla de Pastoral que es vol presentar a tothom en la pròxima assemblea diocesana del dissabte 23 de maig de 2020. Treballar en les qüestions que presenta la guia pot ser útil per a revisar el treball pastoral de cada parròquia, detectar els reptes evangèlics d’avui dia i veure cap a on s’ha de treballar de cara el futur. Caldrà fer propostes concretes que siguin viables tenim en compte els mitjans i personal de que disposa cada parròquia. Algunes propostes potser s’hauran de fer a nivell arxiprestal i d’altres a nivell diocesà. També caldrà revisar si tot el què ara es fa és necessari o si es fa per rutina. Tal vegada, en alguns casos, caldrà deixar algunes coses que ja no serveixen per fer-ne de noves.

El temps que la “Perifèria” s’ha marcat per fer aquest treball és fins el dia 8 de febrer de 2020, en què tindran una nova reunió per posar en comú el treball realitzat per cada parròquia i així, presentar al Bisbat una proposta conjunta.

Durant la reunió es va informar que durant el present curs, el bisbe Salvador realitzarà la visita pastoral a les parròquies de l’arxiprestat.

La reunió finalitzà amb la poesia a la Mare de Déu “Una mare en el cel”, recitada pel seu autor, el Sr. Rodrigo Larios, i que ha estat guardonada amb el premi de l’Ajuntament de Vila-sana, en el darrer Certamen Marià de la Mare de Déu de l’Acadèmia de Lleida.