La parròquia de Balàfia acull el claretià Benjitu com a prevere

07/07/2013

Tal com havia estat anunciat, el claretià P. Yohanes Benjitu Bareto ha celebrat aquest diumenge, 7 de juliol, la seva primera Missa a la parròquia Sant Antoni Mª Claret, de Lleida, després de ser ordenat prevere el passat 29 de juny a Vic, juntament amb el seu company també claretià i indonesi  Dion.

En Benjitu és ben conegut en aquesta parròquia, on va ser ordenat diaca pel bisbe Joan Piris el passat 8 de desembre. A més a més, durant el curs passat ha desenvolupat tasques pastorals durant els caps de setmana. És per això que la comunitat claretiana de Lleida i els feligresos de Balàfia l’han volgut acompanyar en aquest esdeveniment tant important i significatiu per a ell i per a tota la comunitat parroquial.

El P. Jaume Sidera, superior de la comunitat claretiana de Balàfia, ha donat la benvinguda a tothom, destacant la presència de la Sra. Elisabeth, mare del Benjitu. I ha desitjat al nou prevere una vida sacerdotal molt fructífera, alhora que expressava el desig que sorgeixen vocacions a la vida consagrada en la nostra comunitat parroquial. L’evangeli del dia en donava peu: “Hi ha molt a segar i pocs segadors: demaneu a l’amo del sembrats que enviï homes a segar-los”.

A l’homilia en Benjitu ha comentat una paraula que recollen les tres lectures del dia: la pau. I destacà la importància de la “pau” com a petita mostra de l’arribada del Regne. Quant a les vocacions ha recordat que cal estar connectar (tenir cobertura) amb Déu per a poder sentir-ne la veu.

La Sra. Elisabeth, visiblement emocionada durant tota la celebració, ha celebrat aquest diumenge els seus 50 anys. Per això ha estat present en les pregàries, que després el Benjitu li ha traduït a  la seva llengua. Ella mateixa ha ofert al seu fill la casulla que, juntament amb altres persones d’Indonesia han confeccionat per al novell sacerdot. La parròquia ha obsequiat al Benjitu un joc de calze i patena i una ceràmica amb la cita de Isaïes: “M’ha ungit per evangelitzar els desvalguts”, perquè tingui present la seva tasca com a capellà.

En acabar la celebració els assistents han passat a felicitar el nou prevere que aviat marxarà a la seva terra, per tornar a la nostra parròquia en començar el curs, on realitzarà la seva tasca pastoral.

Estimat Benjitu, Enhorabona! Que durant molts anys puguis portar “la pau” i l’estimació a tothom, com a mostres del Regne de Déu entre nosaltres, ja sigui a Balàfia, o en qualsevol altre indret. Pregarem per tu perquè siguis fidel a la missió que has triat i que amb l’ordenació de prevere l’Església t’encomana.