La parròquia Claret desitja al P. Jaume Sidera “bons anys de vida” en el seu 90è aniversari

20/10/2019

Quan el diumenge 20 d’octubre la parròquia Claret de Lleida ha felicitat el claretià P. Jaume Sidera en el seu 90è aniversari i li ha desitjat molts més anys de vida, ell ho ha agraït tot puntualitzant que, donat l’edat que té, no es pot demanar molts anys de vida, però que sí és oportú demanar “bons anys de vida”.  La felicitació ha tingut lloc durant l’Eucaristia del migdia en la comunitat parroquial de Sant Antoni M. Claret, on hi col·labora pastoralment des de fa 25 anys. L’han acompanyat els altres tres claretians de la comunitat lleidatana: PP. Nemesi Solà, Josep Vilarrubias i Dion Paskalis; el germà claretià Josep Codina, el diaca diocesà Plàcid Burgués i un bon nombre de feligresos.

L’Olga Garrofé, secretària del Consell Parroquial, l’ha adreçat unes paraules de felicitació en representació de la parròquia. Després de situar la figura del P. Jaume amb algunes dades biogràfiques, ha destacat el seu caràcter senzill, afable i proverbial que el fa proper i transmet pau. Ha dit que és un savi cristià i català, recordant que al 1979 va traduir el Nou Testament directament del grec al català, traducció que al 2018 ha arribat a la seva 22ª edició, amb les corresponents actualitzacions cada 5 anys. Així mateix, ha fet èmfasi en que és una sort que estigui en la parròquia del barri de Balàfia, on tothom que vol pot gaudir dels seus coneixements bíblics en els cursets de Bíblia que imparteix setmanalment als locals parroquials, així com de les homilies penjades al web de la parròquia, la pregària de la Lectio Divina en els temps forts litúrgics, etc.

Als elogis de l’Olga el P. Jaume ha fet seves les paraules que el bisbe Morgades i Gili digué amb motiu de la inauguració de la restauració del monestir de Ripoll, quan Mn. Cinto Verdaguer li cantà les mil meravelles: “No és veritat, però m’agrada”.

En l’homilia el P. Jaume, tot aprofitant l’avinentesa de la Jornada del DOMUND que s’ha celebrat aquest diumenge, i del caràcter que en té d’evangelització arreu, ha convidat tothom a ser missioner i portar l’Evangeli al seu propi ambient, en el si de la família com ho van fer la padrina Lois i la mare Eunice a Timoteu, segons es pot llegir en les cartes de sant Pau.

A l’acabar la celebració un jove s’ha atansat a l’altar portant-li un pastís, amb les espelmes corresponents, a l’hora que tothom l’ha felicitat cantant “moltes felicitats”. Ell ha bufat les espelmes i ha agraït les mostres d’estimació i paraules de felicitació. Aquestes mostres han continuat al vestíbul del temple on se l'ha pogut felicitar personalment, mentre els assistents a l’Eucaristia han menjat un tros de pastís, dels molts que han elaborat per l’ocasió algunes feligreses de la parròquia. Donat que n’ha sobrat, algunes persones s’han endut un bocí pels familiars grans que avui, per causa de la pluja, no han pogut anar a l’església.