Els infants de la Catequesi Familiar celebren el Diumenge de Rams

14/04/2022

Aquest diumenge 10 d’abril, la comunitat parroquial de St. Antoni M. Claret ha iniciat les celebracions de Setmana Santa amb la Missa de Diumenge de Rams. L’Eucaristia ha estat concelebrada pel P. Nemesi Solà i el P. Dion Paskalis i preparada per l’equip de catequistes juntament amb els infants que es preparen per a la Primera Comunió.

La celebració ha començat amb la tradicional benedicció, al pati adjacent a l’església, dels rams de llorer i olivera, així com de les palmes i palmons que duien els més menuts. Moltes famílies del barri de Balàfia, com és costum, hi han assistit.

Tot seguit, a l’interior del temple, s’ha llegit el relat de la Passió de Jesús i, paral·lelament, les intencions de les ofrenes. Els infants dels diferents grups de Catequesi familiar han estat els encarregats d’anar presentant les ofrenes davant l’altar. Conscients de la importància del que celebrem durant la Setmana Santa, perquè ho han treballat en les diferents sessions de catequesi, els nens i nenes han anat presentant una branca d’olivera, un mocador, una creu, uns claus, un cartell amb el rètol INRI, un llençol, un got d’aigua, el Pa, el Vi i els ciris.

Durant l’Eucaristia, s’ha fet èmfasi en el missatge d’amor universal de Jesús i en el seu sacrifici envers la Humanitat, com a inspiració en un model de vida cristiana basada en el respecte, la solidaritat i l’estima cap a les persones, que tots i totes hauríem de seguir en el nostre dia a dia.

En acabar, s’ha fet un recordatori a tota la comunitat parroquial dels horaris dels diferents actes i celebracions de la Setmana Santa, que culminaran el proper dissabte 16 d’abril a les 20h, amb la Vetlla Pasqual, moment en què, plens de joia, celebrarem la Resurrecció de Jesús, com la gran festa de la Cristiandat.