La parroquia Claret de Lleida celebra la festa del seu patró

24/10/2023

Fidel a la seva cita de cada 24 d’octubre, la parròquia Claret de Lleida ha celebrat la festa del seu patró aquest dimarts a les 7 del vespre amb una missa solemne. Ha participat un grup de fidels y han concelebrat els claretians de la ciutat.

Durant la celebració s’ha recordat la figura del P. Claret per mitjà d’alguns símbols que li són propis. No han faltat el mocador de farcell i el bastó que recorden el seu caminar per anunciar la Bona Notícia de Jesús, així com una Bíblia per expressar la seva dedicació per donar a conèixer, estimar i seguir els ensenyaments de la Paraula de Déu. En aquest sentit s’ha fet menció d’una imatge del sant col·locada al peu de l’altar realitzada per un dels claretians de la comunitat de Lleida, el P. Josep M. Vilarrubias, i un exemplar del Nou Testament de l’editorial Claret traduït de l’original grec al llenguatge popular català pel P. Jaume Sidera, també de la comunitat lleidatana.

S’ha recordat –i això ja és un clàssic– que va ser a Lleida on per primera vegada al missioner se li va anomenar Pare Claret. També s’ha fet menció de la missió que predicà a Lleida el maig de 1846 i la seva participació en la processó de Corpus d’aquell any, la qual va quedar reflectida en un quadre que es conserva a l’entrada de l’església.

En l’homilia el P. Nemesi ha glossat la vida del sant destacant que va viure pobrament, que predicava l’evangeli a la gent senzilla amb un estil popular i planer, perquè tothom l’entengués, que va fundar la congregació dels Claretians, etc. Ha remarcat també les dificultats amb què es va trobar per ser fidel a la tasca evangelitzadora, i ha engrescat tothom a imitar el P. Claret per tal de que cadascú respongui així al desafiament de ser comunitat des de la vocació rebuda en el baptisme.

Com ja és tradicional en aquesta festa, els grups de pastoral –catequesi, litúrgia, joves, vida creixent, càritas, neteja, etc.– han presentat a la comunitat parroquial els objectius dels seus treballs per al present curs.

La celebració ha finalitzar cantant tots amb veu fervent l’himne al P. Claret, i resant junts la seva pregària apostòlica que està escrita en una ceràmica col·locada en una paret lateral de l’església.