Parròquia_Claret

Mor el claretià i biblista P. Jaume Sidera

03/01/2024

El missioner claretià P. Jaume Sidera Plana, ha mort la matinada d’aquest dimecres 3 de gener a l’edat de 94 anys a la comunitat claretiana de Lleida, on residia des de feina 29 anys.

Va néixer a la Cellera de Ter el 20 d’octubre de 1929. Amb 10 anys va ingressar al seminari menor claretià. Va estudiar a Alagón i Barbastre. La primera professió com a claretià va ser a Vic el 8 de setembre del 1946, i la perpètua a Sabadell el 23 d’octubre del 1950.

La parròquia Claret de Lleida col·loca el pessebre a l’església

19/12/2023

Com cada any, un grup de feligresos de la parròquia s’ha trobat per muntar el pessebre a l’església, que ens acompanyarà tot el temps de Nadal. Això ha estat el passat dissabte 16 de desembre.

La parroquia Claret de Lleida celebra la festa del seu patró

24/10/2023

Fidel a la seva cita de cada 24 d’octubre, la parròquia Claret de Lleida ha celebrat la festa del seu patró aquest dimarts a les 7 del vespre amb una missa solemne. Ha participat un grup de fidels y han concelebrat els claretians de la ciutat.

Els claretians de Lleida celebren la festa del Cor de Maria

18/06/2023

Claretians o Missioners Claretians és el nom amb que popularment es coneixen els membres de la congregació fundada per sant Antoni Maria Claret, en clara referència al seu fundador, però de fet, el nom inicial (l’any 1849) era «Missioners Fills de l’Immaculat Cor de Maria», tot i que més tard també va assumir el nom de Missioners Claretians.

Des de 1862 els membres de la congregació Claretiana, en el moment de la professió religiosa, es consagren de forma especial al Cor Immaculat de Maria.

La parròquia de Balàfia celebra la festa del seu Patró

27/10/2022

Aquest 24 d’octubre la nostra família parroquial ha homenatjat el sant Patró amb calidesa i simplicitat. Acurada preparació i calidesa comunitària així com simplicitat per tractar-se d’un dilluns i amb l’obligada absència de la meitat dels preveres claretians. Menció del P. Jaume Sidera amb la seva salut condicionada així com del P. Dion Paskalis que en breus dies ha de tornar d’unes merescudes vacances en la seva Indonèsia.

Respostes a l'enquesta "Per una Església sinodal"

25/04/2022

CAP AL SÍNODE 2O22 (sínode=caminar junts)
Per una Església sinodal: comunió, participació i missió
Principis d'un procés sinodal

Cap al Sínode 2O22 (sínode=caminar junts)

03/02/2022

Per una Església sinodal: comunió, participació i missió. Principis d'un procés sinodal.

El Papa Francesc ha convocat un procés sinodal. És un procés espiritual en què l’escolta, el diàleg i una mirada inclusiva són alguns dels fonaments de la participació a fi de consultar el Poble de Déu. Totes les persones batejades estan convidades a participar en aquest procés; tanmateix, ningú, independentment de la seva afiliació religiosa, és exclòs de la possibilitat de compartir la pròpia perspectiva i experiències.

Celebració patronal a la parròquia Claret de Lleida

24/10/2021

Coincidint amb el dia del DOMUND –jornada missionera– la parròquia Claret de Lleida ha celebrat la festa del seu patró, sant Antoni M. Claret. La celebració ha tingut lloc avui diumenge, 24 d’octubre, festa litúrgica del sant, en una eucaristia presidida pel bisbe Salvador, concelebrada pels claretians de la comunitat lleidatana, i la participació d’un gran nombre de fidels, atès que ja no hi ha restriccions d’aforament.

Celebració del 15è aniversari de l'església Claret, de Balàfia

28/02/2021

Condicionats i limitats per les mesures del Covid, la parròquia Sant Antoni Maria Claret, del barri de Balàfia de Lleida, ha celebrat el 15è aniversari de la inauguració de la nova església, el passat divendres 26 de febrer. Ho ha celebrat amb una Eucaristia, a les 8 del vespre, on s’ha recordat aquella data i el què va significar per la parròquia i el barri.

La parròquia Claret enceta una Escola de Pregària

25/11/2020

Coincidint amb l’inici del nou cicle litúrgic, la parròquia Claret de Lleida enceta una Escola de Pregària que tindrà lloc als locals parroquials, situats al carrer Mossèn Pelegrí 8, cada dijous, de 8 a ¾ de 9 del vespre. Amb aquesta iniciativa la parròquia posa en pràctica un dels objectius del Pla Diocesà de Pastoral: “Impulsar i acompanyar espais i moments de pregària personal”.

Pàgines

Subscriure a RSS - Parròquia_Claret