Noces d'or sacerdotals del P. Nemesi Solà

30/12/2012

Amb l’església plena de gom a gom, com en els grans esdeveniments, la parròquia Sant Antoni Mª Claret, de Lleida, ha celebrat el diumenge, 30 de desembre, les noces d’or sacerdotals del seu rector, el P. Nemesi Solà.

El Consell de Pastoral de la parròquia, sabedor que al P. Nemesi no li agraden les festes, celebracions, o qualsevol acte en què ell sigui el protagonista, decidí preparar la festa sense comptar amb ell, perquè cregué que, 50 anys de sacerdoci, dels quals 28 en aquesta parròquia, mereixien celebrar-se. Val a dir que, el P. Nemesi ha acceptat totes i cadascuna de les sorpreses que al llarg de la celebració s’han produït. I fins i tot, en alguns moments s’ha ben emocionat.

A la celebració hi participaren tots els capellans de la parròquia, la seva família vinguda de fora, la comunitat parroquial i un prevere en representació de l’arxiprestat «Perifèria».

Previ a l’Eucaristia s’ha projectat un powerpoint que recollia diferents moments de la vida del P. Nemesi, i que reflectia diverses facetes: família, claretians, pastoral parroquial i, com no podia ser d’altra manera, la construcció i inauguració de la nova església.

Donat que la celebració coincidia amb la festa de la Sagrada Família, el P. Jaume Sidera, en l’homilia ha destacat que la vocació del P. Nemesi a la vida consagrada havia sorgir d’una família cristiana. El mateix subratllà el P. Salvador, germà del Nemesi, en el seu parlament a l’acabar l’Eucaristia. I també, el P. Nemesi, en el capítol d’agraïments recordà com els pares i avis l’havien iniciat en la vida de fe.

En acabar l’Eucaristia,  representants de tres col·lectius han exposat el que el P. Nemesi ha representat per a ells. El P. Salvador, també claretià, ho ha fet  en nom de la família; l’Olga, secretària del Consell de Pastoral, en nom de la comunitat parroquial, i el Sr. Manolo i Sr. Toni, presidents de l’Associació de veïns, ho han fet en nom del barri. Tots ells han destacat la disponibilitat i proximitat del P. Nemesi amb tothom, i la seva incansable vida pastoral. Els tres col·lectius han ofert els seus obsequis al P. Nemesi perquè en tingui un record d’aquests 50 anys de sacerdoci.

El P. Jaume, en l’homilia, ha preguntat si no sortiria algú jove de Balàfia que continuï la tasca iniciada pel P. Nemesi, per la qual cosa els ha convidat a plantejar-se la seva vocació.

Com a record de la festa, s’ha lliurat un punt de llibre amb el mural que presideix l’altar, i tot seguit han passat al Centre Cívic del Barri per compartir un «pica-pica».