Celebració dels 30 aplecs de la colla Kina Kreu

26/05/2022

L’Associació Recreativa Kina Kreu, vinculada a la parròquia de Sant Antoni M. Claret del barri de Balàfia, està d’enhorabona: per fi ha pogut celebrar i gaudir el seu 30è aplec del caragol, després que els anys 2020 i 2021 la situació de pandèmia per covid-19 obligués a suspendre tots els actes.

Del 19 al 22 de maig, Kina Kreu ha participat, un any més, en l’Aplec del Caragol, festa gastronòmica que té lloc a Lleida des de fa 41 anys. Per a la colla ha estat el seu 30è aplec i ho han celebrat amb tot un seguit d’activitats lúdiques. Hi han assistit un total de 125 persones, entre petits i grans, que al llarg del cap de setmana han gaudit de la festa, la música, la gastronomia i la gresca, amb activitats com les Kampanades Kina Kreu, el bateig dels “novatos”, la Rua fúcsia pels Camps Elisis, la Nit dels Òscars, la cercavila per la ciutat, la cursa de caragols infantil, entre altres.

Pel que fa a la gastronomia, han cuinat i degustat plats com la tradicional fideuà i les gambes a la planxa de dissabte a migdia, l’amanida i el “xuleton” a la brasa de dissabte nit, i, evidentment, els caragols a la llauna amb allioli i la carn a la brasa de diumenge a migdia.

Kina Kreu és una colla col·laborativa, en què cada una de les persones participants té  una tasca i una responsabilitat assignada. Així mateix, promou valors de solidaritat, respecte i bona convivència entre els seus membres i també amb els/les collistes de la resta de colles que participen en aquesta gran festa de la ciutat. Manté el compromís de contribuir a fer de l’Aplec del Caragol una festa de qualitat, sostenible, igualitària i lliure d’actituds o agressions sexistes.

La colla va ser fundada l’any 1991 per un grup de joves monitores i monitors del MIJAC, que actualment en segueixen formant part i liderant la penya. Kina Kreu té prop de100 socis i sòcies majors d’edat i manté la seu social als locals parroquials, que és on es reuneixen i guarden els materials de què disposen. També formen part del Consell Parroquial. Igualment, al llarg de l’any donen suport i col·laboren en actes organitzats per la parròquia de Sant Antoni Maria Claret, com ara la festa de fi de curs de la Catequesi Familiar. La majoria de persones associades són del barri de Balàfia, tot i que en els darrers anys s’hi han anat sumant familiars o amistats d’altres indrets.

Isabel Hornos Domínguez
Presidenta de Kina Kreu