En torno a la Palabra

Diumenge de Rams

Quedeu-vos aquí i vetlleu juntament amb mi

Enguany la humanitat arriba a la Setmana Santa amb una pandèmia de dolor i mort absolutament imprevisible, com imprevisible era per als deixebles de Jesús la Passió i Mort en creu del Mestre.

Els deixebles estaven advertits: tres vegades en parlen els evangelistes de l’anunci del mateix Jesús: la seva glorificació, passant pel dolor, la humiliació i la mort ignominiosa.

Diumenge V de Quaresma

Jo sóc la Vida!

La Samaritana amb la seva set, el Cec amb la seva foscor, i avui, Llàtzer amb la seva mort. El text de Joan és també avui una catequesi que circula al llarg del bell relat de la resurrecció de Llàtzer.

Diumenge IV de Quaresma

“Siloè vol dir: enviat”

Ens afanyem amb deler i amb una fe ben animosa a celebrar les fetes de Pasqua que s’acosten: ho demanem en l’oració inicial de la missa d’aquest quart diumenge de Quaresma.

Si diumenge passat se’ns presentava Jesús com a font d’aigua viva, avui se’ns revela com a llum per a la nostra ceguesa.

Diumenge III de Quaresma

La dona deixà allà mateix la gerra i se’n anà a dir a la seva gent....

Si esteu o heu estat afeccionats a fer llargues caminades per zones de muntanya podeu entendre què vol dir això de sentir-se assedegat i marxar amb ànsia vers una deu d’aigua viva.

Domingo I de Cuaresma

Ya estamos en el camino cuaresmal hacia la Pascua

El Misterio Pascual merecerá cincuenta días de celebración. Es necesario que nos preparamos con tiempo. Cuarenta días nos ofrece la Liturgia para ir elaborando una conversión del corazón que nos ponga en perfecta sintonía con el Cristo entregado por nosotros en la Muerte y Resurrección

Domingo VII del tiempo ordinario

¡Ojo por ojo y diente por diente!

Domingo VI del tiempo ordinario

Hágase Señor tu voluntad

Hoy tenemos el tema de la fidelidad a la ley. Jesús se pone a fondo: Los antiguos decían... pero yo os digo... "Os digo": ¿qué nos dice y cómo debemos vivir lo que nos dice?

Reflexionemos un poco:

- La ley nos hace ser personas como es debido según los ojos de Dios.

- Jesús tenía como ley la voluntad del Padre.

Domingo V del tiempo ordinario

Vosotros sois la luz del mundo. Vosotros sois la sal de la tierra.

Luz y sal son dos símbolos universales que aparecen en todas las culturas y tradiciones religiosas. La luz muestra lo que la oscuridad no ofrece; la sal preserva los alimentos y les da consistencia y sabor.

Jesús acababa de proclamar las Bienaventuranzas. Si las leemos con atención nos sorprenden y si las acogemos con el corazón nos convierten, cambian nuestra mirada y nuestra vida.

Suscribirse a RSS - En torno a la Palabra