Claretianos

amb el Bisbe de Lleida i el Provincial dels Claretians

Actes Primer de Maig de 2024

01/05/2024

Un any més, la Pastoral Obrera de Lleida, on participa el grup ACO de la nostra parròquia, ha commemorat el Primer de Maig, dia del Treball. Com de costum, s’ha celebrat una eucaristia. Enguany ha estat a la Parròquia del Carme, presidida per Mons. Salvador Giménez Valls, bisbe de la diòcesi.
S’ha llegit el manifest elaborat pel Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya, titulat “Dignitat en la Fragilitat”, que tracta sobre la necessitat de l’atenció a la gent gran i dependent, així com a les condicions de treball de les persones que en tenen cura.

Desconcert a la parròquia Claret de Lleida a l’assabentar-se que marxaran els claretians

28/04/2024
Galeria de fotos:

Els feligresos de la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida han rebut amb sorpresa la notícia que els preveres els han comunicat en acabar les misses d’aquest diumenge. I és que no ha estat un avís de les activitats de la pròxima setmana com és habitual, sinó que ha estat una notícia que els ha impactat moltíssim: El Govern Provincial dels Claretians de Catalunya ha decidit tancar la casa que tenen a Lleida, la qual cosa suposa que els claretians han de marxar i, per tant, deixaran d’atendre pastoralment aquesta parròquia a finals d’agost.

Lleida acomiada el claretià Jaume Sidera Plana: “Un home intel·ligent, amable i humil”

05/01/2024

Lleida ha acomiadat aquest divendres 5 de gener el claretià Jaume Sidera Plana, en una missa funeral que ha omplert la parròquia de Sant Antoni Maria Claret de Balàfia – Lleida amb membres de la congregació claretiana encapçalats pel superior de la província claretiana de Sant Pau, Juan Martín Askaiturrieta, altres religiosos i religioses, fidels de la parròquia, familiars i amics.

Els claretians de Lleida celebren la festa del Cor de Maria

18/06/2023
Galeria de fotos:

Claretians o Missioners Claretians és el nom amb que popularment es coneixen els membres de la congregació fundada per sant Antoni Maria Claret, en clara referència al seu fundador, però de fet, el nom inicial (l’any 1849) era «Missioners Fills de l’Immaculat Cor de Maria», tot i que més tard també va assumir el nom de Missioners Claretians.

Des de 1862 els membres de la congregació Claretiana, en el moment de la professió religiosa, es consagren de forma especial al Cor Immaculat de Maria.

Mor el claretià Josep Sureda, rector de la parròquia Claret de Lleida al 2016

23/03/2023

El P. Josep Sureda Camps, CMF va néixer a Sils (Girona) el 2 de gener del 1940. Era el petit de cinc germans. El 1951, quan tenia 11 anys, entra al seminari claretià de Cervera, entusiasmat per la predicació dels claretians que anaven sovint al seu poble. El 1954 passa al seminari de Barbastre per cursar el batxillerat. Fa el noviciat a Vic i professa el 16 de juliol de 1957. Després fa els seus estudis de filosofia a Solsona del 1957 al 1960. El 1961 arriba a Roma per estudiar Teologia, on passa cinc anys. A Roma va ser ordenat sacerdot el 25 de setembre de 1965.

El P. Benjitu, membre del nou govern provincial claretià

07/08/2022
Galeria de fotos:

El P. Benjitu, que va ser ordenat diaca a la parròquia Sant Antoni M. Claret de Lleida per Mons. Joan Piris, i que va servir aquesta parròquia tant de diaca com els primers anys de prevere, ha estat escollit per a formar part del nou govern de la província claretiana de Sant Pau, com a Prefecte de pastoral juvenil i vocacional.

Artesa de Lleida dedica una capella de la parròquia al beat Josep Ros

01/10/2021

La parròquia d’Artesa de Lleida ha dedicat una capella de la parròquia al beat Josep Ros i Nadal a través de la col·locació d’una imatge del missioner claretià. Aquest esdeveniment va tenir lloc durant la festivitat del patró de la parròquia, sant Miquel, el 29 de setembre.

Mor el claretià Josep Maria Viñas, missioner a Guinea Equatorial

14/09/2021

El missioner claretià Josep Maria Viñas, de la Província de Sant Pau, ha mort aquest dimarts 14 de setembre als 92 anys a Barcelona. La missa funeral serà aquest dijous 16 de setembre al santuari-parròquia del Cor de Maria de Barcelona a les 12 del migdia.

Podeu llegir la crònica senceta en aquest enllaç.

Conmemoración del 150 aniversario de la muerte del P. Claret en la parroquia claretiana de Lleida

25/10/2020
Galeria de fotos:

Cada 24 de octubre la parroquia San Antonio Mª Claret de Lleida celebra su fiesta patronal, que este año además ha coincidido con la clausura de los actos de conmemoración del 150 aniversario de la muerte del P. Claret. Y lo ha hecho con una Eucaristía concelebrada por los 4 sacerdotes que forman la comunidad claretiana en el barrio leridano de Balàfia: P. Jaume Sidera, P. Josep Mª Vilarrubias, P. Nemesi Solà y P. Dion Paskali; y un buen grupo de fieles, a pesar de las restricciones de aforo por la Covid-19.

Suscribirse a RSS - Claretianos